MUTIARA KATA

Sunday, July 11, 2010

Bermula....


Esok 12/07/2010 bermula semester baru..semakin lama semakin mencabar subjek yang diambil..risau pun ada..aku harap aku dapat mencapai matlamat untuk semester ini..insyaallah:). Aku akan menyambung puzzle merah tu:). Untuk sahabat2ku semoga berjaya untuk semester ini!!!! (^_~)

Friday, July 9, 2010

Luahan Rasa: Manis,Pahit atau Masam

Ermm...apa kaitan dengan tajuk kat atas tu ye? kadang-kadang apa yang kita fikirkan dan luahkan tidak sama apa yang difikirkan oleh orang lain. Bak kata orang rambut sama hitam tapi hati lain2..yela mana ada orang berkongsi hati (kecuali pesakit dan penderma hati). Kadang-kadang kita dapat rasa apa yang orang lain rasa...ermm, mereka yang paling rapat dengan kita.
Manisnya rasa bila kita dan orang disekeliling kita gembira, bahagia.
Pahitnya rasa bila hubungan kita dengan orang disekeliling menjadi renggang atau xde aura kot..hehe.
Masamnya rasa bila manis dan pahit tidak terasa..hehe. Ada jugak macam tu :) sometimes :).
Semoga insan2 yang ku sayangi sentiasa dilindungi ALLAH.:)

Thursday, July 8, 2010

SMART PARENTING: Lessons from World Cup


Tajuk yang sangat menarik!!
"Smart Parenting:Lessons from World Cup" artikel ini ditulis oleh Zaid Mohamad. Artikel ini sangat menarik kerana beliau menghubungkaitkan antara kehidupan dalam berkeluarga dengan perlawanan bola sepak yang berlangsung selama sebulan ini atau lebih dikenali "World Cup".
Antara pembelajaran yang beliau kaitkan adalah:

1) Teamwork
2) Attack and Secure
3) Discipline
4) Be Confident with Our Ability
5) With Hard work, Knowledge and The Right Attitude, nothing is Impossible

" Keep going until the final whistle is blown if it is not able to score early goal, a winning team knows that the game is not over until the final whistle is blown." Bak kata pepatah Melayu " Alang-alang menyelup pekasam biar sampai ke hujung lengan".
Setiap perkara yang kita lakukan biarlah sampai ke penghujungnya, tidak cepat berputus asa dan sentiasa berusaha memperbaiki setiap kekurangan yang ada dalam diri kita.

sources: www.nst.com.my